Activitats de català elaborades pel CEIP Jacint Verdaguer

Cicle inicial
Cicle mitjà
Cicle superior

Activitats de català recollides pel CEIP Diputació.
Per educació infantil i cicle inicial
Per cicle mitjà i cicle superior
Contes

Ortografia bàsica a cicle inicial
Conjunt d'exercicis introduïts per una presentació senzilla i amena de les normes ortogràfiques següents: plurals, el/la/l', r/rr, c/qu, g/gu i majúscules.

Quadern digital
El Quadern digital és una eina informàtica dissenyada per donar suport als processos de producció de textos escrits en llengua castellana i catalana. El seu objectiu general és la millora de la competència de l’alumnat per produir missatges escrits i comprendre’ls, amb una major orientació al seguiment del procés d’elaboració del text que a la valoració de la correcció del text final.
Cicle superior Primària

Grec.net
Els usuaris i les usuàries de la XTEC disposen d'accés gratuït als serveis del Grup Enciclopèdia Catalana: Hiperenciclopèdia, DIDAC i Diccionari multilingüe.

Entrena't per llegir
Projecte d'entrenament lector amb un seguit d'activitats relatives al procés de descodificació i de comprensió lectora. Atén als diferents ritmes d'aprenentatge.

Galí en línia

Ortografia bàsica per al cicle inicial
Lloc web en què es presenten, de manera visual i amigable, una colla de normes ortogràfiques bàsiques per a l'aprenentatge de l'escriptura.

Muds de Mots
Conjunt d'activitats graduades per a l'ampliació del lèxic.

Contes

Racó de contes
Racó de contes de la XTEC.

Tot Contes
Tota una sèrie de contes amb suport gràfic. Les narracions poden ser útils per treballar a classe a qualsevol cicle.

Endevina
Pàgina on trobareu 171 endevinalles compostes per una animació Flash i un text.

Dictats en línia
Els alumnes han d'escoltar una frase o un petit text i, posteriorment, escriure'l a l'ordinador. Estan classificats per tres nivells: intermedi, de suficiència i superior.

Dictats de l'edu365.com
Alguns dels dictats del nivell elemental poden ser adients per a alumnes de cicle superior.

Vincles
Material d'aprenentatge per a alumnes de procedències geogràfiques i culturals diferents de les nostres i que, en incorporar-se al nostre sistema, necessiten adquirir competència bàsica en llengua catalana. És molt adequat per al cicle superior d'educació primària.